Hibajelenség:
Akár a MÁK saját igazolás kérő oldalán (https://illetekigazolas.allamkincstar.gov.hu), akár a Microsec e-Szigno kisegítő MÁK igazolás kérő oldalán (https://srv.e-szigno.hu/mak) az aláírás kezdeményezése után angol nyelvű hibajelzések jelennek meg. A MÁK saját oldalán "DAX error" szövegű hibát ad, az e-Szigno oldal pedig "Failed to open certificate store" hibaüzenet ad.
Megoldási lépések:
A probléma általában a Vista böngészőre vonatkozó biztonsági beállításaiból ered, amelyek az Internet beállítások Biztonság fülén megjelenő lapon állíthatóak (Start/Beállítások/Internet beállítások vagy egy Internet Explorer ablakban Eszközök/Internet beállítások).
1. Győződjünk meg róla, hogy a megfelelő oldal címe be van jegyezve a Megbízható helyek közé: a Helyek gombra kattintva megjelenik a megbízható helyek listája. Ha az oldalon állva a böngészőből hívtuk elő az Internet beállításokat, akkor lehet, hogy az oldal címe meg is jelenik a felső sorban, így a Hozzáad gombra kattintva rögtön be is rakhatjuk a listába, egyébként előzetesen be kell gépelni az oldalcímet (figyelni a https:// előtagra!).
2. Kapcsoljuk ki a Megbízható helyekre a Védett módot, azaz vegyük ki a pipát az ablak alsó részén, baloldalt látható négyzetből.
3. Hagyjuk jóvá a módosításokat (klikk az OK-ra), majd zárjuk be az összes Internet Explorer böngésző ablakot, majd egy újra nyitott böngésző ablakban próbáljuk újra az aláírás kérelmet.