Az e-Szigno-ban tartósan inaktív (szürke) az eszközsoron a boríték ikon, ezáltal nem is lehet rá klikkelni, tehát automatikusan nem hozható létre a csatolt e-aktával az email, amit a cégbíróságra kell küldeni.
Megoldás:
FIGYELEM: CSAK INFORMATIKAILAG KÉPZETT, HOZZÁÉRTŐ SZEMÉLY ALKALMAZZA AZ ALÁBBI MEGOLDÁST, MÁSKÉNT A SZÁMÍTÓGÉP HASZNÁLHATATLANNÁ VÁLHAT!!!
Ez a hiba nem az alapértelmezett levelezőprogram beállításától függ (amit az Internet beállítások/Programok és a Programok telepítése-törlése/Programok alapértelmezettbeállításai alatt lehet javítani), hanem a Windows XP operációs rendszer egy másik beállítástól, ami egy rendszer konfigurációs fájlban, a WIN.INI-ben található. Ezt a fájlt pl. a Windows SYSEDIT nevű segédprogramjával tudjuk szerkeszteni (Start/Futtatás, sysedit + OK).
Az e-Szigno-ban a boríték ikon akkor jelenik meg, ha a WIN.INI fájlban jelen van és helyesen ki van töltve a [Mail] szekció. Ez alapértelmezetten a következő:
A fenti [Mail] szekció itt látható mégegyszer, másolható, szöveges formában:
[Mail]
MAPI=1
CMCDLLNAME32=mapi32.dll
CMCDLLNAME=mapi.dll
CMC=1
MAPIX=1
MAPIXVER=1.0.0.1
OLEMessaging=1
A fentiek alapján a megoldás viszonylag egyszerű: amennyiben hiányozna a WIN.INI-ből a [Mail] szekció, akkor a a fenti sorokat bemásolva, majd elmentve a WIN.INI-t, az e-Szigno a következő induláskor már aktívnak jelzi a boríték ikont.
Amennyiben úgy érzi, hogy a fenti figyelmeztetésnek megfelelően nem elég jártas a hiba elhárításában, akkor inkább hívjon minket. Mivel a fenti hibaelhárítás pár perc alatt elvégezhető, ezért gyakorlatilag ingyenes.