Tisztelt Ügyfelünk!
Engedje meg, hogy tájékoztassam róla, hogy a cégeljáráshoz kapcsolódó illetékfizetési rendszerben a kincstár újabb változtatást kezdeményezett.
A változás lényege, hogy a kincstár a saját rendszerével valósítja meg az ún. utalványminták kérését is.
Az utalványminta lekérésének módja hasonló maradt a korábbi gyakorlathoz, de a korábban megszokott honlap helyett a https://illetekigazolas.allamkincstar.gov.hu/ honlapon kell majd kezdeményezni az eljárást.
Ez a változtatás a kincstár és az IRM hatáskörébe esik, ebben cégünknek nincs szerepe.
Viszont mivel több mint 7.000 ügyfelünk fogja használni a rendszert, ezért a zökkenőmentes áttérés érdekében kértük az új rendszer tesztelésének a lehetőségét.
A tesztek során az új rendszerrel kapcsolatban a Microsec Kft. 12 észrevételt, illetve hibát jelzett a kincstár és az IRM felé.
Ezek közül a kincstár 9-et javított, de 3 probléma, köztük egy rendkívül súlyos, továbbra is él: az új rendszer nem működik Windows Vista operációs rendszer alatt.
Ezzel mintegy 2.000 ügyfelünket zárják ki az elektronikus cégeljárás lehetőségéből.
A kincstár a tesztek eredményének ismeretében, egyoldalúan döntött az új rendszerre történő áttérésről.
A kincstár mereven elzárkózott attól a lehetőségtől, hogy a két rendszer a kezdeti hibák kiküszöböléséig átmenetileg párhuzamosan működjön.
Az új honlappal kapcsolatos esetleges technikai problémák esetén kérjük forduljanak a kincstárhoz.
A Magyar Államkincstár elérhetőségei:
Telefon: 06-1-452-2910 (1.menü)
E-mail: illetekigazolas@allamkincstar.gov.hu
Felhívjuk figyelmét, hogy az Ön számítógépén az utalványminta kérés új rendszere miatt nem szükséges másik aláíró program telepítése.
A Microsec e-Szignó továbbra is alkalmas a kincstártól érkező igazolások kezelésére.
Tisztelettel,
Ellbogen András
hitelesítés szolgáltatás igazgató
Microsec Kft.