Napról napra kapunk telefonokat, hogy nem kapnak MÁK igazolást az ügyvédek. A Budapesti Ügyvédi Kamarához is érkeznek a panaszok.
A BÜK kéri, hogy az anomalia@bpbar.hu e-mail címre jelezzék tapasztalataikat, panaszaikat!
Idézünk a BÜK körleveléből:
"A Microsec - MÁK szolgáltatóváltással kapcsolatban észlelt gyakorlati problémák
2009. február 06
A 25/2006. (V. 18.) IM rendelet 2. § (2) bekezdése értelmében a kérelem érkezésétől számított egy munkanapon belül kell az illeték, illetve a költségtérítés befizetéséről szóló igazolást a befizetőnek visszaigazolni („elektronikus igazolás”). Ha a kérelem érkezéséig a befizetés nem kerül jóváírásra, az igazolást a jóváírástól számított egy munkanapon belül kell kiadni. A Magyar Államkincstár által megküldött igazolást a cégbejegyzési (változásbejegyzési) kérelemhez, illetve az e-aktához a kérelmezőnek csatolnia kell (2. § (3) bekezdés).
Az ezzel kapcsolatos panaszok a következők:
1. Az igazolás a jogszabályban meghatározott határidőn túl érkezik vissza.
2. Az igazolás nem érkezik vissza.
3. A visszaérkezett igazolást a kérelmező nem tudja megnyitni. E probléma kezelésére a Microsec körlevelet küldött feltehetőleg valamennyi ügyfeléhez, mely szerint a visszaigazolások olvasásához nem szükséges telepíteni, illetve megvásárolni a MOKKA alkalmazást. Az e-Szignó program frissebb változata meg tudja nyitni a .dossier kiterjesztésű fájlokat, de egyenlőre nem olyan automatikusan, mint azt az e-Szignó program által használt .es3 állományoknál megszoktuk. A megnyitáshoz vagy egyszerűen az "E-akta"/"Létező e-akta megnyitása" ablak alján a "Fájltípusok" (angol Windows esetében "Files of type") listából a "Minden típust (*.*)" kell kiválasztani, és így már látni fogjuk és megnyithatjuk a .dossier igazolást is, vagy át kell nevezni a .dossier kiterjesztést .es3 kiterjesztésre, és így az e-Szignó megnyitja.
4. Ha a kincstár által visszaküldött .dossier típusú állományt e-Szignó-féle e-aktába illesztik be ("Dokumentum beillesztése"), akkor az e-Szignó tévesen azt fogja jelezni, hogy a dokumentum formátumát a cégbíróság nem támogatja. Ilyen esetben csak kattintsunk arra, hogy a beillesztést folytatni kívánjuk, mert a cégbíróság a kincstár által küldött .dossier típusú visszaigazolást is el kell, hogy fogadja. (A téves jelzés oka, hogy az e-Szignó - a Microsec által megígért frissítésig - tévesen csak az .es3 típusú állományt tekinti hibátlan típusú állománynak.)
5. Mostanra megszűntek azok a korábbi panaszok, hogy a MÁK honlapján elhelyezett nyomtatványkitöltő nem, vagy nem megfelelően érhető el.
A Budapesti Ügyvédi Kamara az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériummal "forró drótot" épített ki. A kormányzati oldalon az érintett szakállamtitkár és az IRM Informatikai Tervezési Osztálya fogadja a joggyakorlati panaszokat és eljár a Magyar Államkincstárnál és az Országos Igazságszolgáltatási Tanácsnál a problémák megoldása érdekében. Kollégáink az anomalia@bpbar.hu e-mail címen adhatják elő tapasztalataikat, panaszaikat, amelyeket a Kamara a rendszerezést követően "forró dróton" továbbít.
A Kamara honlapján elhelyeztük a fontosabb tájékoztatásokat és az ügyvédek munkáját segítő linkeket. A Budapesti Ügyvédi Kamara a Magyar Ügyvédi Kamarán keresztül kezdeményezi, hogy az OIT vizsgálja meg a Microsec Kft. és a Magyar Államkincstár közötti szerződésmegszüntetés körülményeit és kérjen információt arról, hogy a kellő tájékoztatás miért maradt el, valamint az ügyfeleket ezzel kapcsolatban ért károkkal összefüggő igényeket és panaszokat kihez kell továbbítani.
További e-Cégeljárás témák is érdeklik? Kattintson ide!
Ha megosztaná tapasztalatait regisztráljon be a DALTAN Fórumra itt.
Regisztráció után indíthat új TÉMA-t
Hozzászólhat, kérdezhet a már futó témákkal kapcsolatban.