Jogos a kérdés, hogy az új elektronikus fizetési meghagyás esetében alkalmazató-e a fentihez hasonló munkamegosztás.
A MOKK FMH portálon jelenleg (2010.6.24) fentlévő intelligens űrlap ad némi lehetőséget erre: az űrlap alján lévő Mentés/Önálló aláírás gomb és a Sablonba mentés.
A Mentés/Önálló aláírás gomb arra alkalmas, hogy a teljes mértékben kitöltött, kész fizetési meghagyást lementsük a gépünkre (helyi merevlemezre, ~C:-re) a beadáshoz közvetlenül szükséges XML formátumban. (Ez a fájl hasonló a cégeljárásban jelenleg használatos kérelem formanyomtatványa fájlhoz, amit be kell illeszteni a beadvány e-aktájába.) Ennek tartalmán a letöltést követően már nem tudunk változtatni (nincs is mivel), csak azért tesszük meg ezt, hogy a kártyával rendelkező személy (ügyvéd) külön, később, egy e-aktába beillesztve aláírja. Ezt követően használhatjuk a MOKK portálon az Ügyfél menü Aláírt kérelem feltöltése parancsot,
amivel az aláírt kérelem e-akta rögzíthető (fizetés után) a rendszerbe.
A Sablonba mentés gombbal magára a portálra (nem a helyi gépünkre) menthetjük el az éppen szerkesztett űrlapot, miután nevet adtunk neki. Akár félbe is hagyhatunk egy felrögzítést, később ezt elő tudjuk hívni és folytatni a munkát. Bár a Sablonba mentés eredeti célja a tipikus, sokszor hasonló adatokkal felrögzítendő FMH-k felvitelének a megkönnyítése, gyorsítása, nyugodtan alkalmazhatjuk átmeneti tárolási célra is.
Amikor egy következő alkalommal folytatni akarjuk a FMH felvitelét, csak elő kell hívni a megfelelő néven elmentett "sablont":
Ha már nincs szükség az átmeneti tárolásra, ki is törölhetjük a Törlés paranccsal.